Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak nejlépe umyjeme podlahu

Nejprve jsem zkoušela všelijaké prostředky a pak na hodně dlouho zůstala jen u teplé vody. Jo, píšu o mytí podlahy, přesněji řečeno o mytí lina, které máme na podlaze. 

Nějak jsem si nemohla stále vybrat vhodný prostředek na podlahy a nakonec mi prostě začala vadit i ta chemie. Nevím proč. Prostě se mi najednou nechtělo zbytečně plácat na podlahu různé chemické přípravky, když je můžu úplně klidně vynechat. Zůstala jsem tedy jen u hodně teplé vody a zjistila, že výsledek je skoro totožný. Podlaha byla umytá dobře, jen s tím rozdílem, že nebyla cítit po chemii a kýbl jsem klidně mohla vylít na trávník a nemusela se bát, že ho tím zahubím. Naopak se zelenal o to víc, čím častější dávku z kýblu dostával. A ještě jsem přitom ušetřila dost peněz.

 

A pak se to stalo. Ten pro mě zásadní zvrat. To jsem ale musela jednou přijít do práce o hodně dříve a potkat tady již s prací končící uklízečku.

 

„Á, dobré ráno,“ vítala mě vesele.

„Dobré ráno, tak už máte hotovo a jdete domů?“

„No jo, už to musí jen oschnout,“ podívala se zálibou na ještě vlhkou podlahu. „Dejte si pozor, ať se nesmeknete,“ varovala mě před možným pádem.

„Děkuju, půjdu opatrně. A poslechněte, čím vy tu dlažbu vlastně myjete, že se pořád tak krásně leskne?“ Využila jsem situace a možnosti vytáhnout z profesionálky ten zázrak.

„Víte, já nepoužívám žádnou chemii, kterou fasujeme. Nelíbí se mi to. Podlaha po ní není pěkně umytá, je matná a šmouhatá. Vzala jsem si proto z domova láhev octa a vždycky si z ní odliju do kýblu s teplou vodou a tím octovým roztokem se pak podlaha umyje skoro sama. Je vydesinfikovaná a hlavně se hodně leskne. A je bez šmouh. My to v Polsku jinak než octem nemyjeme.“

 

Podívala jsem se znovu na dlaždice a musela uznat. Lesk jako blesk, žádné šmouhy a žádná chemická vůně kolem. Kupodivu ani octová. Jen svěží vzduch a čisto.

„To já to hned dneska musím doma s tím octem vyzkoušet. Neudělám nic linu?“

„Kdepak, jednak to myjete roztokem a jednat i ten samotný ocet v lahvi je ředěný, tak je to bezpečný. Nebojte, budete moc spokojená, uvidíte.“

 

Byla jsem! A jsem stále. Od té doby máme doma tak krásně lesklé lino, že vypadá jako čerstvě navoskované. V obchodech teď míjím regály s mycími prostředky s pocitem vítěze a pokaždé, když doma umývám podlahu, si na tu ženu z Polska s vděkem vzpomenu.

Autor: Alena Pekařová | čtvrtek 20.11.2014 5:00 | karma článku: 18,03 | přečteno: 1700x
  • Další články autora

Alena Pekařová

Vážení přátelé a (ne)vážení nepřátelé,

tak jsem se konečně rozhodla! Nebylo to hned, zrálo to pomalu, ale dozrálo (myslím) v pravý čas. Končím zde na blogu iDnes. Důvod? Špatně snáším ty zde neplodné diskuze, urážky a hádky o ničem.

16.5.2015 v 11:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 579x | Diskuse| Ostatní

Alena Pekařová

Jak ekologicky na mšice.

Potíže se mšicemi zná snad každý pěstitel čehokoliv. Pokud jsou venku na růžích, je to jednoduché – růže nejíme a tak bez váhání použijeme doporučený a zakoupený sprej. Tedy chemii. Něco jiného je, pokud se vám kolonie mšic usídlí na chilli papričkách pěstovaných celoročně na kuchyňském okně.

10.4.2015 v 6:00 | Karma: 15,10 | Přečteno: 803x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Alena Pekařová

Ostrov

Ta loďka se pohybovala souhlasně s obrovskými vlnami a vyděšená posádka se držela „zuby nehty“ všeho, co jen měla v dosahu. Již dávno nebyla tato plavba dovolenkovou kratochvílí. Již dávno se změnila v děsivou a život ohrožující.

2.4.2015 v 1:00 | Karma: 9,06 | Přečteno: 242x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Alena Pekařová

Už je to tady!!!

Vážení, dovolte mi jen krátké oznámení. Tak „už je to tady“ a nikdo nám to již nevezme.

12.3.2015 v 10:28 | Karma: 15,05 | Přečteno: 741x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Alena Pekařová

Za komunistů bylo líp?

„Jo, za komunistů bylo líp, paní Nováčková, to mi věřte,“ otočila se starší paní ke své sousedce na lavičce a povzdechla si. „No, jak v čem, paní Pavlíčková, jak v čem,“ odpověděla váhavě oslovená.

6.3.2015 v 16:40 | Karma: 31,07 | Přečteno: 2704x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  13:39

Přímý přenos Exprezident Václav Klaus vystupuje při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan

29. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  13:21

„Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...

  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 752x
Jsem "obyčejná ženská z lidu", tedy středoškolačka, která věnovala skoro celý život práci. Práci pro svého zaměstnavatele i pro svou rodinu. Nyní již při vidině blížícího se důchodu se začínám věnovat i sama sobě. To znamená především svým koníčkům, což je zahradní architektura a nyní nově i psaní. Začínám psát nejen povídky, ale i romány.