Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FF

:-)No je pravda, že já pro tyto účely nosím pár drobných po kapsách...

Ačkoliv mám totiž nasazen výhrůžný výraz, přesto tyto typy přitahuji. Pokud k žádosti přidají historku, proč peníze potřebují, dle uvážení zaplatím za přednes a herecký projev...

2 0
možnosti
MJ

Po mně chtěl jeden mládenec v metru,když jsem byla na návštěvě v Praze,přímo  bankovku /měla jsem 500 v peněžence/ a dokonce si ve vagonu klekl na kolena,takové divadlo! Jiný vykuk v místě bydliště si vyhlídl /jeho jméno na požádání sdělím/ jméno na zvonku,že se nutně musí na něco zeptat a vydyndal na mě 84 Kč prý na léky na cukrovku,a on byl červený ne od vys.tlaku,ale od virozy! Čert vem ty peníze,ale ztráta důvěry je mnohem horší -nepomůžu už nikomu.

0 0
možnosti
Foto

Bojíte-li se o peněženku, ale máte-li tendenci obdarovávat, noste pro takové případy pár drobných v kapse kabátu  (bundy, saka, džín...). Předání proběhne snadno, rychle a prakticky bez rizika.

Pokud obdarovávat nechcete, netvařte se na kolemjdoucí tak vlídně jak jste zvyklá, případně se vyhýbejte očnímu kontaktu. Odmítnutí si nevyčítejte. Co nelze vzít zpět, tím je zbytečné se trápit (leda byste toužila po žaludečních vředech, vysokém tlaku apod.)

3 0
možnosti
Foto

Podle mne na tohle neexistuje jednoznačná odpověď. Někdy dám, někdy ne, je to na vůli dárce. Když dám, je mi jedno, jestli si za to koupí pivo (není to dotace vázaná na účel a ve chvíli, kdy ty peníze pustím, už jsou jeho)), Když nedám, nemám výčitky svědomí. Chápu žebrotu trochu jako každý jiný byznys, někdy se daří a někdy ne. Kolikrát daleko víc ocením prostou otázku "Nemáte na pivo?" než dojemné historky o cestě na druhý konec republiky.

1 0
možnosti
MT

Taky to mám tak, že někdy dám a někdy ne. Ale jako dotaci vázanou na účel to teda beru. Ano, když chce na pivo, dám mu na pivo (jasně, že pak nekontroluju, jestli si za to nekoupil míst piva svatý obrázek:-)). Když žebrá, že má hlad, tasím stravenku (taky ne vždycky). Jsou tací, kteří jsou za ní opravdu vděční (protože si chtějí koupit jídlo a vlastně dostanou o dost víc než v drobných), i tací, co mě s ní pošlou do hájíčka. Ty pak nedostanou nic. A kdo nemá na autobus, ať chodí pěšky.

1 0
možnosti
Foto

Společnost se o takové lidi (v nouzi) příliš nestará, ale jsou i vyjímky jako některé diecéze či městská zastupitelstva, která poskytují určitou pomoc za jistou protihodnotu např. prac. příležitosti v oblasti čistoty města, ale z mnohých stran slýchám, že se to potýká s neúspěchem. :-/

1 0
možnosti
VT

Proč se má starat společnost? Ať se postará sám o sebe. Já se musím taky o sebe a o rodinu starat tak abych nemusel žebrat někde na nádraží.

3 0
možnosti
VIO

"Rozhodně – už se stalo, nemá cenu to teď rozebírat."   proč to tedy rozebíráte?

Jinak myslím si že na požádání by pár drobných měl objetovat každý. Vám 14 korun nic neudělá, jemu možná pomůže. To jak s tím naloží je jeho věc. To že jste se bála o svou peněženku chápu samozřejmě, proto nejlepší mít nějaké drobné po kapsách vždy. Lidé by si měli pomáhat, ale máme svobodnou vůli tedy kdo nechce pomáhat, tak nemusí.

1 1
možnosti

hm. takže kdyby mu každej na zastávce včetně Vás obětoval těch 14 ká, tak by dal dotyčný dohromady třeba pětikolo, a mohl odjet taxikem;-D Fakt byste to ale praktikoval třeba každej den?:-)

1 1
možnosti
Foto

Byl jsem v podobné situaci jako onen člověk... ale obcházet lidi a chtít po nich drobné, k tomu nemám povahu.... hledal jsem pomoc v sobě... A včera po mně na Svoboďáku chtěl jeden, ať mu koupím polévku... a taky poučen z předchozích nezdarů jsem ho odmítl.

0 2
možnosti
VG

tak to máte štěstí. Po mě chtěl jeden "takový" před brněnským nádražím rovnou 250 kč !  Prý musí jet někam na Slovensko..   :-)   Prostě - žádný troškař :-)

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS