Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podivný sen

Tento dnešní sen byl opravdu hodně podivný. Vzhledem k tomu, že se mi již podruhé opakoval, musím ho zapsat. A třeba se ho tím také i zbavím. Nechci totiž znovu prožívat ten strach.

Tento dnešní sen byl opravdu hodně podivný. Vzhledem k tomu, že se mi již podruhé opakoval, musím ho zapsat. A třeba se ho tím také i zbavím. Nechci totiž znovu prožívat ten strach.

 

Vše začalo silným pocitem, že je válka a já se musím i s jinými lidmi ukrývat před nacisty. Bydleli jsme společně ve starším velkém domě a bylo nás tam již nějak málo.

 

Najednou zastavilo před domem auto a z něj vystoupili dva nacisti. Prošli celý dům a odvedli do auta mladšího muže, který tam bydlel i s manželkou a dítětem. Ženu hned zastřelili a já, která jsem to všechno pozorovala, ukrytá v jakési kůlně, jsem si všimla, že na zahradě zůstal hluboký kočárek s dítětem.

 

Opatrně, aby mě nezahlédli, jsem se vyplížila ke kočárku a nahlédla do něj. Koukal z něj na mě můj vlastní malý syn, a když mě spatřil, začal se usmívat. Bylo to pro mě velké překvapení. Kde se tam vzal? Vždyť to bylo dítě té ženy, kterou právě zabili nacisti. A najednou je v kočárku můj, asi desetiměsíční syn. 

 

Popadla jsem rychle kočárek a schovala se s ním v té kůlně. Nacisté se kupodivu spokojili s „návštěvou“ domu a další prostory neprohledávali. Zůstala jsem tak v celém domě sama s malým dítětem. Věděla jsem, že nám hrozí další nevítaná návštěva a tak jsem se rozhodla, že i s dítětem odejdu.

 

Nevím jak, ale dostali jsme se do starého zatravněného sadu. A zde jsme se, na jeho okraji, opět schovali v nízkém dřevěném přístřešku. Byla zde i celtová část, takže jsme byli jakoby pod stanem. Podlahu zde všude tvořila pouze zem, vydupaná až na hlínu. Část však byla zasypána pískem. Hlavně ve stanové části.

 

Uvnitř přístřešku jsem našla ukrytý jakýsi malý balíček omotaný růžovou látkou. Věděla jsem, že mít ho, je velmi, ale velmi nebezpečné, a tak nejjednodušší bylo, zahrabat ho hluboko do té pískové části. Začala jsem hrabat díru a kupodivu to šlo velmi lehce. Písek byl nasypaný ve veliké vrstvě. Měla jsem vyhrabanou díru již do hlouby přibližně30 cm. Věděla jsem, že to musí být uloženo hlouběji a hrabala jsem tedy opatrně dál, když v tom jsem zaslechla auto. Rychle jsem díru zase zahrabala, vzala balíček a syna utekla zadem do sadu. Byla jsem daleko v bezpečí, ale přitom jsem nějak viděla, co se děje v přístřešku. Nacista tam vešel, zaklekl a začal hrabat v tom pískovém loži. Hrabal sice na jiném místě než já, ale já věděla, že jde po jednom. Ten růžový balíček! Patrně v sobě ukrýval něco pro ně velmi potřebného a mít ho u sebe tedy znamenalo hrozné nebezpečí.

 

Nacista nepochodil. Vrátil se před přístřešek a rozhlížel se. Já ho viděla krásně, ale on neviděl mne. Odjel! Já i syn jsme se mohli vrátit, a já mohla dokončit dílo.

 

Znovu jsem začala rychle hrabat a balíček jsem nyní již bez problémů zahrabala do písku50 cmhluboko.

 

Nevím, co v balíčku bylo. Jen dávno po válce jsem se s již dospělým synem vrátila na to místo. On šel neomylně právě k tomu místu úkrytu a začal hrabat. Vytáhl nepoškozenou růžovou krabičku a se šťastným úsměvem se na mne obrátil.

„Zachránila jsi mi život, mami. Děkuju.“

           

S doznívajícím „zachránila jsi mi život, mami“ jsem se probudila.

 

Co to znamená? Zachráním někdy život svému synovi? Budeme někdy v takovém velkém ohrožení života?

 

Nevím! Jen se mi již nechce znovu ve snu prožívat tento příběh.  Nechci ve snu stále před někým utíkat a strachovat se, že mi zabijí syna.

 

NECHCI!  

Autor: Alena Pekařová | pátek 1.8.2014 10:25 | karma článku: 6,33 | přečteno: 313x
  • Další články autora

Alena Pekařová

Vážení přátelé a (ne)vážení nepřátelé,

tak jsem se konečně rozhodla! Nebylo to hned, zrálo to pomalu, ale dozrálo (myslím) v pravý čas. Končím zde na blogu iDnes. Důvod? Špatně snáším ty zde neplodné diskuze, urážky a hádky o ničem.

16.5.2015 v 11:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 579x | Diskuse| Ostatní

Alena Pekařová

Jak ekologicky na mšice.

Potíže se mšicemi zná snad každý pěstitel čehokoliv. Pokud jsou venku na růžích, je to jednoduché – růže nejíme a tak bez váhání použijeme doporučený a zakoupený sprej. Tedy chemii. Něco jiného je, pokud se vám kolonie mšic usídlí na chilli papričkách pěstovaných celoročně na kuchyňském okně.

10.4.2015 v 6:00 | Karma: 15,10 | Přečteno: 803x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Alena Pekařová

Ostrov

Ta loďka se pohybovala souhlasně s obrovskými vlnami a vyděšená posádka se držela „zuby nehty“ všeho, co jen měla v dosahu. Již dávno nebyla tato plavba dovolenkovou kratochvílí. Již dávno se změnila v děsivou a život ohrožující.

2.4.2015 v 1:00 | Karma: 9,06 | Přečteno: 242x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Alena Pekařová

Už je to tady!!!

Vážení, dovolte mi jen krátké oznámení. Tak „už je to tady“ a nikdo nám to již nevezme.

12.3.2015 v 10:28 | Karma: 15,05 | Přečteno: 741x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Alena Pekařová

Za komunistů bylo líp?

„Jo, za komunistů bylo líp, paní Nováčková, to mi věřte,“ otočila se starší paní ke své sousedce na lavičce a povzdechla si. „No, jak v čem, paní Pavlíčková, jak v čem,“ odpověděla váhavě oslovená.

6.3.2015 v 16:40 | Karma: 31,07 | Přečteno: 2704x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  13:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 752x
Jsem "obyčejná ženská z lidu", tedy středoškolačka, která věnovala skoro celý život práci. Práci pro svého zaměstnavatele i pro svou rodinu. Nyní již při vidině blížícího se důchodu se začínám věnovat i sama sobě. To znamená především svým koníčkům, což je zahradní architektura a nyní nově i psaní. Začínám psát nejen povídky, ale i romány.